Понедельник, 13.05.2024, 09:01
Меню сайта
Форма входа
Категории раздела
Мои статьи [38]
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 193
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Каталог статей

    Главная » Статьи » Мои статьи

    СИНТЕЗ ИСХОДНОЙ ПРОТИВОРЕЧИВОСТИ БЫТИЯ В ФЕНОМЕНОЛОГИИ М.МЕРЛО-ПОНТИ

    Шамша І.В. Синтез вихідної суперечливості буття в феноменології М. Мерло–Понті / І.В.Шамша // Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць / Гол. ред. В.М.Вашкевич. – К.: ВІР УАН, 2012. – Випуск 61 (№6). – С. 400–406. В квадратних дужках номери сторінок для посилань.

     

    УДК: 111.1 (44)                                                                  Шамша І.В.                                                                                                   

     

    СИНТЕЗ ВИХІДНОЇ СУПЕРЕЧЛИВОСТІ БУТТЯ В ФЕНОМЕНОЛОГІЇ М.МЕРЛО-ПОНТІ

     

    Побудування синтетичної онтології часу, на наш погляд, не може не цікавити будь-якого справжнього філософа.

    Проте, проблема полягає в тому, що у деяких філософів час опиняється небуттям, а деякі – вважають, що без часу філософія не спроможна осягнути буття. В будь-якому разі, проблема часу не може залишити байдужою людину, яка цікавиться питаннями «Що таке бути людиною?» і «Що таке буття?».

    Протягом історії розвитку філософії до дискурсу щодо проблеми часу тією або іншою мірою залучалися майже всі філософи. Тому не дивно, що багатьма з них напружено шукалося синтетичне розуміння часу – таке розуміння, при якому час постає буттям (належить до сущого, а не не-сущого), але при цьому залишається принципом розвитку всього.

    До філософів, яким вдалося сягнути вирішення цієї складної проблеми, належать Е.Гуссерль і М.Гайдеґґер. Але іменами цих талановитих філософів список дослідників, яким вдалося побудувати синтетичну онтологію часу, не закінчується. На наш погляд, дуже цікаву і небезрезультатну спробу зрозуміти час таким чином, щоб він не опинився протиставленим буттю, здійснив М.Мерло-Понті (1908 – 1961 рр.).

    Ця спроба привернула увагу небагатьох дослідників. Отже, маємо парадокс: проблема часу в осягненні буття цікавить багатьох філософів, але синтез в розумінні часу М.Мерло-Понті, певною мірою, залишається поза увагою дослідників.

    Вищенаведене дозволяє сформулювати завдання цього дослідження. Воно полягає в тому, щоб дослідити теоретичну позицію М.Мерло-Понті щодо проблеми часу, проаналізувати наслідки, які з логічною необхідністю випливають з цієї позиції, та їхню роль для побудування синтетичної онтології часу.

    В «Феноменології сприйняття» М.Мерло-Понті приділяє неабияку увагу проблемі часу. Проте, як це не дивно, на запитання «Чи належить час до сущого?» французький філософ надав би негативної відповіді. Про яку ж онтологію часу М.Мерло-Понті йдеться в цій статті, якщо час в нього постає ніщо? Для того, щоб розібратися в проблемі, необхідно звернутися до міркувань М.Мерло-Понті.

    Він, дійсно, зазначає, що «Для того, щоб бути тимчасовим буттям, буттю самому по собі бракує небуття, пов’язаного з «нетутешністю», з «колись» і з «завтра»» [4,с. 521–522]. Так, дійсно час вносить до розуміння буття деяку нетутешність – саме в цьому полягає головне досягнення і чарівність модерного філософування. Для свого розвитку (у тому числі й у часі) буття з необхідністю передбачає небуття. Час виявляється логічно повязаним з небуттям. Тому не дивно, що багатьма філософами (Платон, Плотін) час мислиться як небуття, він, за своєю сутністю, є небуттєвим. М.Мерло-Понті пише: «Об’єктивний світ занадто повний, щоб дати місце часу» [4,с. 522]. Саме так і виходить у Парменіда. Попутно можна зробити важливий висновок: прагнення досліджувати світ як обєктивний з необхідністю призводить до протиставлення буття часу. Уникнути такого протиставлення можна лише в двох випадках: або не прагнучи об’єктивності в дослідженні світу (що абсурдно), або прагнучи єдності між суб’єктом і об’єктом. Саме другий варіант обрали Е.Гуссерль і М.Гайдеггер, тому феноменологію першого і фундаментальну онтологію другого можна вважати синтезом в розумінні часу і у вирішенні вихідної суперечливості буття.

     

    [400]

     

    Проте, М.Мерло-Понті визнає обґрунтованість протиставлення буття і часу: «Минуле і майбутнє самі по собі йдуть з буття і переходять на бік суб’єктивності, щоб відшукати в ній не якусь реальну опору, але, навпаки, можливість небуття, яка відповідає їх природі» [4,с. 522]. У цьому фрагменті прозвучали дуже важливі думки: минуле і майбутнє йдуть з буття, оскільки небуття відповідає їх природі. Нагадаємо, що протягом тисячоліть саме минуле-майбутнє упредметнювали собою час в міркуваннях філософів. М.Мерло-Понті є одним з небагатьох філософів, які визнають небуттєвий характер часу, але при цьому бачать необхідність у дослідженні останнього. Слід зазначити, що така позиція стала можливою на основі екзистенціалізму Ж.-П.Сартра, саме в ньому людина опиняється «отвором» в бутті, який за своєю суттю є небуттям. Ця позиція дозволяє схопити в думці те, що «витає в повітрі» починаючи з XVII століття, те що приводить до життя будь-який з варіантів онтології часу, і що, не дивлячись на це, залишається не висловленим.

    Стверджуючи необхідність філософського дослідження часу, не слід заперечувати ніщо, або стверджувати, що час не є небуттям, як це робить А.Бергсон [1,с. 310, 312–313]. В тому-то і річ, що позиція, згідно з якою час (нехай навіть зрозумілий як минуле-майбутнє) виявляється нічим, далека від прагнення принизити, зменшити час. Навпаки, вона спрямована на розкриття природи часу. Думається, Платон не менше прагнув до істини за А.Бергсона, або будь-якого сучасного філософа-матеріаліста. Час як такий, має цей небуттєвий аспект: якщо буття перебуває в сьогоденні, то минуле і майбутнє йдуть з буття. Саме минуле і майбутнє дозволяють відрізнити буття від того, чим воно не є. А чим не є буття? – Небуттям, нічим, існуванням без сутності тощо. Якщо розуміти буття як таке, яке перебуває в теперішньому, то час дійсно виявляється небуттям.

    Інша справа, що час є і буттям і небуттям одночасно – як інше буття час і заперечує і затверджує останнє. Але без розуміння небуттєвої природи часу, все одно не розкрити його сутності. М.Мерло-Понті постає одним з небагатьох філософів, які добре це розуміють. Безумовно, розумінням часу як ніщо також не розкрити природи часу – час як ніщо постає лише першим видом заперечення (відкиданням). Як відомо, існує ще заперечення як синтез, і ті мислителі, які спромоглися побудувати онтологію часу, шукали саме такого заперечення часом буття. Мовляв, це розуміння часу і може примірити буття і час. Проте, другого заперечення не досягти, якщо минути перше – в цьому цілком можна погодитися з М.Мерло-Понті.

    Завдяки М.Мерло-Понті можна побачити, що теперішнє, оскільки воно є таким, а не іншим, межує з минулим і майбутнім, тобто з тим, чим воно не є. Без минулого з майбутнім час припинив би бути самим собою і завдяки минулому-майбутньому можна виявити внутрішню суперечливість буття у феномені часу.

    М.Мерло-Понті наголошує на безглуздості відмови визнавати і досліджувати час, зрозумілий як минуле-майбутнє (ніщо): «Якщо звільнити об’єктивний світ від відкритих на нього кінцевих перспектив і вважати його буттям в собі, в ньому не залишиться нічого, окрім «теперь»» [4,с. 522]. Ось в чому, виявляється, полягає помилка розуміння часу Платоном – він прагне мислити буття як буття в собі. Проте, чи можна це назвати «помилкою»? Якби люди не прагнули досліджувати світ таким, який він є насправді, то філософія взагалі не виникла б. Не дарма А.Бергсон пише про те, що антична думка не могла уникнути виникнення «філософії ідей» [1,с. 357]. Буття є і в-собі і ззовні-від-себе одночасно. Саме це й дозволяє йому розвиватися. Проте, не можна не погодитися з тим, що в будь-якому випадку абсурдно «відривати» теперішнє від минулого з майбутнім, і – навпаки. Протиставлення модусів часу (коли минуле-майбутнє протиставляються теперішньому) не уникнути в будь-якій онтологічній побудові, але при цьому необхідно якось «схитритися» помислити єдність цих модусів.

    Бачення небуттєвості природи часу дозволяє М.Мерло-Понті пов’язати минуле і майбутнє з суб’єктивністю, яка протистоїть буттю (є небуттям). Знову таки, відчувається спадкоємність ідей Ж.-П.Сартра, у якого людина постає немовби «отвором в бутті». Виходить, що саме завдяки небуттєвості людської присутності в світі, з’являється небуттєвість часу, оскільки людина, у вихідному сенсі, – тимчасова, тривала істота. До речі кажучи, мимо цієї небуттєвості людської присутності в світі не зміг «пройти»

     

    [401]

     

    і М.Гайдеґґер. Особливо це відчувається, коли він аналізує екзистенціал «буття-до смерті»: «Прихід-до-кінця містить в собі якийсь для будь-якої присутності абсолютно незамінний модус буття» [5,с. 242]. Як же це розуміти? М.Гадеґґер пише, що «Подібно до того як присутність… поки вона є, постійно вже є своє щ е - н е, так є вона завжди вже й своїм кінцем» [5,с. 245]. Смерть, за М.Гайдеґґером, виявляється способом бути «… який присутність бере на себе, ледве вона є» [5,с. 245]. Таким чином виявляється, що «… смерть відкривається як найбільш своя, безвідносна, не-обхідна можливість» [5,с. 250].

    Визнання небуттєвої природи часу (принаймні, зрозумілого як минуле-майбутнє) багато чого прояснює в ситуації людської присутності в світі. Так, виходить, що гайдеґґерівське «буття-до-смерті» у М.Мерло-Понті є буттям людини до минулого-майбутнього. Виникає воно, на наш погляд, коли людина досягає мети своїх прагнень, коли її сьогодення нарешті набуває повноти буття і про нього вже не потрібно піклуватися. Тоді і залишається лише буття-до-смерті – так виявляє себе потреба розвиватися, коли «досягнута межа» розвитку. Звичайно, абсолютне становлення не може закінчитися, проте завершення відносного становлення (досягнення певних результатів діяльності), яке, в остаточному підсумку, людина і бачить в якості власного життя, викликає в останньої відчуття «межі» розвитку, а для субєкта одного лише відчуття вистачає. Про важливість останніх висновків свідчить той факт, що майже вся культура ХХ століття орієнтована на це буття-до-смерті.

    Буття-до-смерті – це не просто буття до минулого і майбутнього, це буття до протистояння минулого з майбутнім сьогоденню. Це буття до минулого-майбутнього як тимчасовості, яка протиставлена сьогоденню як буттю. Буття-до-смерті – це буття-до-запереченняуття, буття-до-відкидання-буття. Буття-до-смерті – це тимчасовість в чистому вигляді. Саме у відкритті такої тимчасовості полягає головне досягнення культури ХХ століття, і в той же час – головна причина звинувачень з боку прихильників класичного. Акцент, в інтерпретації світу, який у філософських побудовах ХХ століття перемістився з буття на небуття, в антропологічному зрізі виражається в чистій тимчасовості. Заперечення буття означає заперечення людиною і самої себе, оскільки питання «Що означає бути людиною?» є споконвічно людським питанням. Культура і філософія ХХ століття пропонують відповідь на це питання, яке не давала жодна епоха: – не бути взагалі. Відповідь дійсно самогубна [3]. Проте ХХ століття вперше подивилося чесно на те, що тимчасовість – це знищення буття, подивилося, не соромлячись цього, приймаючи це в собі. Правда, залишилося синтезувати час таким чином, щоб він не заперечував (не відкидав) буття.

    Наведені міркування викликають доречні сумніви: «Чи потрібна така онтологія часу, та й онтологія часу взагалі?» – Потрібна, тому що можлива й інша тимчасовість, яка ґрунтується на цій, першій. Час усередині себе розділяється на, якщо можна так висловитися, буття і час. Внутрішня суперечливість буття відбита в сутності часу: часіщо і час-буття. Тому глибоко правий М.Гайдеґґер, який вважає, що без часу не пізнати буття. Пізнане буття є істиною, а істина повязана з буттям-до-смерті – це знає будь-який справжній художник, поет, музикант. Не дарма М.Бердяєв, міркуючи про творчість П.Пікассо, пише, що живопис лише в ХХ столітті набув можливості стати самим собою, оскільки став живописом становлення. Можливо саме тому важка доля часто спіткала геніїв і пророків на слов’янському ґрунті – геній осягнув істину буття, а значить, і буття-до-смерті, йому не потрібно тепер разом зі всіма тікати від смерті в життя, не потрібно «створювати видимість». У М.Гайдеґґера це називається так: «Буденне буття до смерті є як падаюче постійною втечею від неї» [5,с. 254]. Генієві боятися нічого, оскільки він не боїться смерті.

    Отже, М.Мерло-Понті, на наш погляд, вдалося дуже доречно означити проблему. Проблему буття і часу, згідно з баченням французського філософа, можна побачити прямо, в усій жахаючий суперечливості. Проте, на одній лише постановці проблеми зупинятися не можна – бачення відкидання буття часом є необхідним, але не достатнім кроком до побудування синтетичної онтології часу. Який же синтез в розумінні часу пропонує М.Мерло-Понті?

     

    [402]

     

    Ознайомлення з «Феноменологією сприйняття» полишає у читача несуперечливу впевненість в тому, що тимчасовість постає дуже важливою умовою людського буття для себе і буття в світі. М.Мерло-Понті відстоює єдність минулого-теперішнього-майбутнього як основу несуперечливої присутності людської суб’єктивності в світі. Так він зазначає, що «Час мислиться нами раніше за частин, які його складають…» [4,с. 524], а «… минуле – це давнє майбутнє і нещодавнє теперішнє; теперішнє – найблище минуле і швидке майбутнє; майбутнє, нарешті, – теперішнє і навіть прийдешнє минуле…» [4,с. 533]. Тому абсурдно мислити час як сукупність моментів «тепер»: «Визначення часу, який таїться в порівняннях здорового глузду, – як послідовність «тепер»… помилково не лише тому, що зводить минуле і майбутнє до сьогодення: воно неспроможне, оскільки руйнує саме поняття «тепер», як і поняття послідовності» [4,с. 522]. Для ілюстрації єдності минулого і теперішнього М.Мерло-Понті наводить такий приклад: «Цей стіл поцяткований слідами мого минулого життя, я надписав на ньому свої ініціали, залишив чорнильні плями. Проте самі по собі ці сліди не відсилають до минулого, вони присутні в сьогоденні; і якщо я знаходжу в них знаки якоїсь «попередньої» події, це відбувається тому, що я, до всього іншого, володію сенсом минулого, несу в собі це значення» [4,с. 523]. Зазначимо, до речі, що схожою природою володіють і знаки. Так, М.Гайдеґґер зазначає, що природа знаку полягає в тому, щоб відсилати до того, чим знак не є: помітність знаку «… свідоцтво конститутивної для найближче підручного непомітності…» [5,с. 81], тому «… не «вловлений» знак саме тоді, коли ми на нього видивляємося…» [5,с. 79]. Людина здатна прочитати посилання, яке міститься в знаці, завдяки свідомості і памяті. Тобто, у знака самозаперечуюче буття – сам по собі він нічого не означає. Але М.Мерло-Понті має рацію – знак відсилає до минулого, до деякого значення, яке перебуває в памяті, а сам перебуває в сьогоденні. Тому вважати, що знак цілком перебуває в сьогоденні настільки ж помилково, наскільки помилково вважати, що знак цілком не перебуває в сьогоденні.

    Минуле і майбутнє присутні в сьогоденні і лише в цьому випадку володіють значенням для людини. Точніше, йдеться про те, що в сьогоденні присутні якісь знаки минулого, які є знаками лише для того, хто може їх прочитати. Але для цього він повинен перебувати в сьогоденні. Сьогодення усуває минуле і майбутнє і, в той же час, синтезує їх. У М.Мерло-Понті виявляється, що сьогодення постає існуванням, а минуле-майбутнє – сутністю. Прямо навпаки, ніж вважалося у філософії до нього: сторіччями теперішнє вважалося сутністю, а минуле-майбутнє – існуванням.

    М.Мерло-Понті продовжує: «Якщо ми тепер замінимо фізіологічний слід «психічним», якщо наші сприйняття перебувають в несвідомому, ускладнення залишається тим самим: збережене сприйняття залишається сприйняттям, воно продовжує існувати, воно постійно перебуває в сьогоденні, воно не відкриває позаду нас того виміру вислизання і відсутності, яким і є минуле» [4,с. 523]. Отже, минуле є вислизанням і відсутністю, а слід перебуває в сьогоденні – знову час в модусі минулого бачиться як ніщо.

    Мислення єдності минулого-теперішнього-майбутнього в міркуваннях М.Мерло-Понті уможливлено синтезом фундаментальних онтологічних побудов: з одного боку в історії філософії ми можемо побачити філософську традицію об’єктивно-ідеалістичного розуміння буття, яка нараховує не одне тисячоліття і в якій буття постає не-часом, а час – не-буттям. В цій традиції буття розуміється як таке, що завжди перебуває в теперішньому, чи в вічності (вона взагалі розташовується над часом), час же властивий недостовірному світу речей, який постійно змінюється, предмети, які перебувають в цьому світі – виникають і гинуть, а буття завжди залишається тотожнім самому собі. Оскільки світ речей розуміється як «існуюче небуття», то небуттям виявляється і час (минуле-майбутнє), який володарює в цьому світові.

    З іншого боку, ми бачимо матеріалістичну традицію розуміння буття, в якій в основі буття розташовується матерія. Дослідники, які належать до цієї традиції намагаються реабілітувати «час» (лапки поставлені тому, що під часом розуміються ті ж самі минуле-майбутнє). Тут минуле-майбутнє властиві вже справжньому буттю (матерії), а ось теперішнє, а тим більше вічність, виявляються небуттям. В філософських дискусіях таке розуміння теперішнього пов’язано з критикою метафізичних картин світу, які

     

    [403]

     

    спираються на «нереальну реальність», яка ніколи не змінюється, на деякий абсолют. В такому розумінні часу до матеріалістичних онтологій примикає і філософія життя. Скажімо, А.Бергсон в «Творчій еволюції» недвозначно висловлюється з цього приводу, критикуючи античну «філософію ідей» [1,с. 351–352]; у В.Дільтея незврушне теперішнє підлягає критиці й виявляється протиставленим минулому-майбутньому [2,с. 136].

    Отже, в розумінні часу протягом історії філософії можна побачити протиставленість модусів часу – час розуміється як минуле-майбутнє, які в одній традиції вважаються буттям, а в іншій небуттям, зворотною частиною світу. До жодної з цих двох традицій важко приєднатися, бо в кожній з них є хибні, та істинні аргументи.

    Для того, щоб обґрунтувати єдність минулого-теперішнього-майбутнього М.Мерло-Понті знадобилося довести важливість минулого-майбутнього для людської присутності в світі (тобто, довелося погодитися з аргументами представників матеріалістичного розуміння буття і філософії життя). Так, М.Мерло-Понті пише, що завдяки минулому з майбутнім, суб’єкту не доводиться бути «замкненим» в теперішньому [4,с. 524]. Але при цьому, мислителю довелося обґрунтувати й необхідність теперішнього (а це означає, що він погоджується і з аргументами представників – протилежного матеріалістичному – ідеалістичного розуміння буття). Так, М.Мерло-Понті зазначає: «У моєму теперішньому, якщо я ще утримую його в житті, зі всім тим, що воно в собі приховує, є екстаз у напрямі до минулого й майбутнього, який і виявляє виміри часу – не в суперництві, а в нероздільності: бути в сьогоденні означає бути одвічно і назавжди [4,с. 534]. Таким чином, виявляється, що теперішнє у М.Мерло-Понті постає найбуттєвішим модусом часу, але не таким теперішнім, в якому нерухомо перебуває буття на противагу минулому-майбутньому, а теперішнім, яке є смисловим центром єдності минулого-теперішнього-майбутнього. Бути в теперішньому – це бути одвічно і назавжди.

    Останнім часом в українському рекламному дискурсі можна спостерігати заміну слова «теперішній» словом «справжній». Це не просто «калька» з російської мови («настоящий» означає і «теперішній», і «справжній») – така заміна окрім лінгвістичного, має глибокий філософський сенс. Саме в значенні одвічного буття кажуть: «справжній художник», «справжня музика», «справжня людина». В усіх цих випадках йдеться про те, що теперішнє – вічне, оскільки є самим буттям, що людина своєю творчістю перемагає час, і що через професію художника певна людина розгорнула власну сутність в структурі буття, сягнувши істини останнього.

    М.Мерло-Понті переконаний в необхідності синтезу модусів часу (минулого-теперішнього-майбутнього), проте цей синтез дуже специфічний: «Вірно, звичайно… що час, зрештою, потребує синтезу», «Але також вірно і те, що цей синтез потрібно постійно починати спочатку, і що ми заперечуємо час, якщо припускаємо його якимсь чином завершеним» [4,с. 526]. Якого ж синтезу прагнемо ми? Ми жодною мірою не збираємося помислити час як завершений – єдність минулого, теперішнього і майбутнього мислиться нами як основа синтезу вихідної суперечливості буття. Але, оскільки процес розвитку ніколи не може бути завершений, то й остаточний синтез – неможливий.

    М.Мерло-Понті розуміє обґрунтованість тих метафізичних побудов, які так критикував А.Бергсон, і в центрі яких перебуває нерухоме буття: «Це мрія філософів – осягнути «вічність життя» по той бік постійного і мінливого, де міститься плідність часу, але теоретична свідомість про час, який його підпорядковує і охоплює, руйнує феномен часу» [4,с. 526]. Але він розуміє необхідність дослідження буття, яке існує в часі: «Якщо нам і доведеться зустріти щось подібне до вічності, це відбудеться в серцевині нашого досвіду щодо часу, а не в позачасовому суб’єкті…» [4,с. 526]. Час «… є не обєктом нашого знання, але виміром нашого буття» [4,с. 526].

     Висновки. Отже, якщо врахувати наведені вище міркування М.Мерло-Понті, то без зайвих теоретичних перебільшень можна сказати, що йому вдалося сягнути синтезу в розумінні часу. Заслуговує на особливу увагу те, що цей синтез досягнуто на теоретичному ґрунті єдності суб’єкта й об’єкта – така єдність постає шляхетним завданням будь-якого справжнього філософування. Ще однією перевагою розуміння

     

    [404]

     

    часу М.Мерло-Понті постає те, що він не уникає осягнення часу через логічну вісь «буття – ніщо», як зазвичай вчиняють інші дослідники.

     В цілому можна сказати, що в розумінні М.Мерло-Понті онтологія часу з перспективного проекту на глазах дослідника перетворюється на дійсність. І саме за такого розуміння часу можна створити справжню онтологію.

    Перспектива подальшої розробки заявленої теми полягає в дослідженні тих філософських систем, в яких час мислиться як ніщо, і в побудуванні, на основі цих систем, синтетичної онтології часу.

     

    Список використаних джерел:

     

    1. Бергсон А. Творческая эволюция. Материя и память / Анри Бергсон / Пер. с франц. – Мн.: Харвест, 1999. – 1408 с. – (Серия: Классическая философская мысль).

    2. Дильтей В. Наброски к критике исторического разума / В.Дильтей // Вопросы философии. – 1988. – №4. – С. 135–153.

    3. Кутырев В.А. Оправдание бытия / В.А. Кутырев [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.philosophy.ru/library/kutyrev/opravdanie.html.

    4. Мерло-Понти М. Феноменология восприятия / Морис Мерло-Понти / Пер. с франц. под. ред. И.С.Вдовиной, С.Л.Фокина. – СПб.: Ювента, Наука, 1999. – 606 с. – (Серия: Французская библиотека).

    5. Хайдеггер М. Бытие и время / Мартин Хайдеггер; Пер. с нем., В.В. Бибихина; Изд. 2-е, испр. – СПб.: Наука, – 2002. – 451 с. – (Серия: Слово о сущем).

     

    [405]

    Категория: Мои статьи | Добавил: Игорешка (18.11.2013) | Автор: Шамша Игорь Владимирович
    Просмотров: 955 | Комментарии: 8 | Теги: The Time, М.Мерло-Понті, час, non-being, M.Merlo-Ponty, буття, Being, суперечливість буття, nothingness, inconsistency of being | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 4
    4 Seo-Ul-Tor  
    0
    Мы эксперты специалистов по продвижению в интернете, занимающихся продвижением вашего сайта в поисковых системах.
    Наша команда преуспели в своей деятельности и стремимся передать вам наши знания и опыт.
    Какие услуги мы предоставляем:
    • <a href=https://seo-prodvizhenie-ulyanovsk1.ru/>поисковое продвижение сайта эффективно репутационные работы</a>
    • Подробный анализ вашего сайта и создание персонализированной стратегии продвижения.
    • Оптимизация контента и технических параметров вашего сайта для лучших результатов.
    • Регулярное отслеживание и анализ результатов, с целью постоянного улучшения вашего онлайн-присутствия.
    Подробнее <a href=https://seo-prodvizhenie-ulyanovsk1.ru/>https://seo-prodvizhenie-ulyanovsk1.ru/</a>
    Результаты наших клиентов уже видны: повышение посещаемости, улучшение позиций в поисковых запросах и, конечно же, рост бизнеса. Вы можете получить бесплатную консультацию у нас, для того чтобы обсудить ваши потребности и разработать стратегию продвижения, соответствующую вашим целям и финансовым возможностям.
    Не упустите возможность улучшить свои позиции в интернете. Обратитесь к нам немедленно.

    3 ppu-prof_On  
    0
    Наша группа искусных мастеров подготовлена подать вам новаторские методы, которые не только предоставят надежную охрану от холодных воздействий, но и подарят вашему зданию элегантный вид.
    Мы работаем с новейшими материалами, заверяя продолжительный период эксплуатации и блестящие результирующие показатели. Изоляция фронтонов – это не только сокращение расходов на прогреве, но и заботливость о экологии. Энергоспасающие инновации, каковые мы применяем, способствуют не только жилищу, но и поддержанию природной среды.
    Самое главное: <a href=https://ppu-prof.ru/>Стоимость утепления дома снаружи цена</a> у нас составляет всего от 1250 рублей за м2! Это доступное решение, которое переделает ваш помещение в фактический тепловой уголок с скромными затратами.
    Наши труды – это не лишь теплоизоляция, это составление территории, в где каждый деталь преломляет ваш уникальный модель. Мы берем во внимание все твои запросы, чтобы осуществить ваш дом еще более дружелюбным и привлекательным.
    Подробнее на <a href=https://ppu-prof.ru/>http://ppu-prof.ru/</a>
    Не откладывайте дела о своем обители на потом! Обращайтесь к экспертам, и мы сделаем ваш дворец не только более теплым, но и модернизированным. Заинтересовались? Подробнее о наших трудах вы можете узнать на портале. Добро пожаловать в универсум уюта и качественной работы.

    2 ppu-prof_On  
    0
    Наша бригада опытных исполнителей завершена выдвинуть вам актуальные средства, которые не только обеспечат прочную протекцию от прохлады, но и подарят вашему собственности модный вид.
    Мы занимаемся с современными веществами, сертифицируя постоянный срок службы и прекрасные выходы. Изоляция фасада – это не только экономия ресурсов на подогреве, но и забота о экосистеме. Энергоэффективные методы, какие мы применяем, способствуют не только жилищу, но и сохранению природной среды.
    Самое основополагающее: <a href=https://ppu-prof.ru/>Прайс лист на утепление фасада</a> у нас начинается всего от 1250 рублей за кв. м.! Это бюджетное решение, которое метаморфозирует ваш помещение в действительный уютный уголок с скромными издержками.
    Наши труды – это не просто утепление, это созидание территории, в где каждый элемент отражает ваш особенный моду. Мы учтем все твои просьбы, чтобы сделать ваш дом еще более теплым и привлекательным.
    Подробнее на <a href=https://ppu-prof.ru/>http://www.ppu-prof.ru</a>
    Не откладывайте труды о своем доме на потом! Обращайтесь к мастерам, и мы сделаем ваш домик не только теплее, но и изысканнее. Заинтересовались? Подробнее о наших трудах вы можете узнать на сайте компании. Добро пожаловать в пределы удобства и качественной работы.

    1 ppu-prof_Mum  
    0
    Забота о жилье - это забота о удобстве. Утепление наружных стен - это не только стильный внешний вид, но и обеспечение сохранения тепла в вашем уютном уголке. Мы, наши мастера, предлагаем вам сделать ваш дом в идеальное жилище.
    Наши дизайнерские решения - это не просто теплоизоляция, это творческий подход к каждому деталю. Мы добиваемся совершенному сочетанию между внешним видом и практической ценностью, чтобы ваше жилище превратилось не только пригодным для жизни, но и привлекательным.
    И самое главное - доступные расценки! Мы верим, что высококачественные услуги не должны быть сверхдорогими. <a href=https://ppu-prof.ru/>Утепление фасада дома цена за 1м</a> начинается всего от 1250 руб/кв. метр.
    Использование современных технологий и высококачественных материалов позволяют нам создавать тепловую обработку, которая обеспечивает долговечность и надежность. Позабудьте о проблеме холодных стен и избегайте дополнительных расходов на отопление - наше утепление станет вашим надежной преградой перед холодом.
    Подробнее на <a href=https://ppu-prof.ru/>https://www.ppu-prof.ru/</a>
    Не откладывайте на потом заботу о счастье в вашем уголке. Обращайтесь к опытным строителям, и ваше жилье станет настоящим творческим шедевром, которое принесет вам тепло и радость. Вместе мы создадим место для жизни, где вам будет по-настоящему уютно!

    Имя *:
    Email *:
    Код *: